28-12-2012

Why do you wear make-up?


Tags, I love them!
Op mijn vorige blogs deed ik ook heel vaak tags, en dat hoop ik op mijn nieuwe blog ook weer te doen. 
Dit keer heb ik de Why do you wear make-up tag voor jullie. Ik zag hem voorbijkomen op verschillende blogs en kreeg zelf ook een beetje kriebelende handjes, dus bij deze; hier is 'ie! 


1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up?
Hmm, dat is al een tijdje geleden. Ik zit nu in de 2e klas, en begon ermee eind groep 7 op de basisschool. Dus toen was ik 11 jaar, bijna 12. Maar toen ik er net mee begon wist ik natuurlijk helemaal niks over make-up zelf, dus deed ik maar wat. Meestal was mijn dagelijkse routine poeder, en een dikke lijn oogpotlood onder mijn oog. That's it. Haha! Nu weet ik natuurlijk wel beter. 

2. Hoe voel je je zonder make-up?
Ligt eraan waar ik ben. Als ik thuis ben en ik hoef nergens heen, verwacht niemand, en heb met niemand afgesproken vind ik het niet erg en loop ik gerust een dagje met mijn blotebillen gezicht rond. Maar als ik bijvoorbeeld bij een vriendin aan het logeren ben en dan mijn make-up erafhaal voel ik alsof er iets mist. Natuurlijk heel vreemd eigenlijk, want het is je eigen gezicht. Take it or leave it. Maar zo is het wel bij mij.

3. Wat vind je leuk aan make-up?
Dat je er zo veel dingen mee kunt! Dat had ik echt nooit verwacht toen ik net een beetje into de makeup werd, en dat vind ik juist zo leuk. Je kunt er eeuwig mee doorgaan. Een beetje spelen met kleur is ook zo leuk om te doen, het lijkt net een beetje op een kleurplaat inkleuren en mooi maken. Al moet je natuurlijk niet zo'n dikke plamuur laag met foundation etc. opdoen, want dat ziet er echt niet mooi uit. Soms zie ik wel eens van die meisjes voorbijkomen die heel bitchy kijken en eruit zien als freaking barbie. Dan vraag ik me altijd af: Doen ze dat nou uit onzekerheid, of juist omdat ze het gewoon mooi vinden?
Maar ach, dat ben ik weer. Haha!

4. Wat zijn je 3 'Holy Grail' items?
Op nummero 1 staat bij mij sowieso sinds een paar weken mijn poederfoundation van Elf. Het is dus geen plakkerige foundation, maar eigenlijk gewoon een goed dekkende poeder. Hij is ook veel beter voor mijn huid omdat ik last heb van puistjes. Op 2, staat dan mijn mascara. Hoe een beetje mascara je ogen zóveel mooier kan maken is echt ongelofelijk! En dan op de derde plaats...hmm, ik twijfel tussen mijn wimperkruller of een mooie blush. Ik denk dan een blush. Gewoon voor dat éne beetje extra kleur op je wangetjes.

Zo, dit was de tag alweer!
Ik ben nu best wel nieuwschierig naar jullie mening, dus ik heb een vraag: 
Waarom draag JIJ make-up? 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten