30-12-2012

Do It Yourself; Geroosterd rozijnenbrood met banaan als ontbijt!


Dit keer heb ik een DIY voor jullie.
Het stond niet op mijn to-do lijstje, en ik had het ook niet ingepland, maar ik werd wakker en dacht 'ik ga is een keertje anders ontbijten dan normaal.' Vraag me niet waarom, want ik heb geen idee.
In ieder geval, ik heb een receptje opgezocht en uitgeprobeert. En geloof me, als ik het kan maken kan iedereen dat. Want hoe erg ik het ook vind, ik kan totáál niet koken. *schaam schaam*


Geroosterd rozijnenbrood met banaan

Ingrediënten:
Voor 2 personen

  • 4 dikke plakken rozijnenbrood
  • 2 rijpe bananen
  • 2 eetlepels honing
  • een snufje kaneel (als dat niet in het brood zit)
Benodigdheden:

  • 2 borden
  • een scherp mesje, bijv. een aardappelschil mesje
Bereidingswijze:

  1. verwarm de oven voor op 200 graden.
  2. leg de sneetjes rozijnenbrood erin en rooster ze totdat ze goudbruin zijn, ongeveer 10 min.
  3. ondertussen dat het brood in de oven ligt, kun je lekker op je gemakje de bananen gaan snijden. Tip: snij ze in dikke plakken, dat is makkelijker als je ze op het brood legt.
  4. Als de 10 minuten om zijn kun je het brood uit de oven halen. Laat de broodjes niet afkoelen want warm zijn ze het lekkerst (naar mijn mening). Als je de broodjes op de borden heb gelegt, is het tijd om de banaan erop te leggen. Doe dit dakpansgewijs (= Laat de plakjes banaan over elkaar heen vallen, net als de tegels op een dak).
  5. Als je het lekker vindt, kun je er nu wat honing overheen gieten. Ik heb dit niet gedaan, want onze honing was helemaal dik geworden, en om dat te laten smelten moest ik te lang wachten en was mijn brood afgekoelt.
  6. En als kers op de taart, gooi je er het snufje kaneel overheen. Natuurlijk als je dat lekker vind, niks is verplicht! 


En dat was het al!
Super simpel, en binnen een kwartiertje klaar! 
Ik was in mijn eentje, dus ik heb het gedaan met twee broodjes en één banaan. Kan natuurlijk ook gewoon, als je met vier personen bent doe je gewoon het dubbele van wat hierboven staat, en als je in je eentje bent doe je gewoon de helft. 

Ik was best verbaast over hoe lekker ik dit vond! Heel veel dingen lust ik niet, maar dit wil ik wel nog een keertje proberen! 
Als je trouwens in je eentje bent, en je hebt nog honger na dit broodje, kun je ook is proberen om smeerkaas op een rozijnenbroodje te doen. Bij mij was dat dus het geval, en ik dacht 'ach laten we is gek doen.' Hmmm, dat is ook heerlijk! Ik krijg er nu al weer honger van, haha!

Omdat ik geen kaneel en honing over mijn broodje heen heb gedaan, heb ik een vraagje aan jullie : 
Hoe smaakt het als je wél honing en kaneel gebruikt hebt? Laat het me weten, daar ben ik nu best nieuwschierig naar geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten